عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود، گفت: اگر فقط یک کلاس با شروع سال تحصیلی تا پانزدهم مهرماه بی معلم بود، ماهیت آموزش و پرورش از درجه ساقط خواهد شد.
مهر ملت نیوز – عمران عباسی کالی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص جبران کمبود ۱۷۵ هزار نیروی معلم برای سال تحصیلی جدید، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید در بهار دانش قرار داریم، خواسته کمیسیون آموزش از وزیر آموزش و پرورش و تمام عوامل تعلیم و تربیت کشور به صورت منطقی عدم تکرار اتفاقات تلخ مهر ماه سال گذشته در نبود معلم برای بسیاری از کلاسهای درس است.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه جویبار،سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس دوازدهم با بیان اینکه هیچ کلاسی تحت هیچ گونه شرایطی نباید بدون معلم باشد، افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش به واسطه هر روش ممکنه قانونی که دولت اجازه دارد، برای جبران کمبود معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور باید اقدام کند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت کشور برای جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش بهره گرفت، اظهار داشت: تمام ظرفیت موجود برای مهیا ساختن بستر برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان حسب تاکید مقام معظم رهبری باید فراهم شود تا نظام آموزش و پرورش بجای دغدغه نیروی انسانی به محتوای آموزشی بیندیشد.
وی در ادامه اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید در روز نخست مهر ماه تحت هیچ شرایطی والدین نباید دغدغه فرزندان خود را در کلاسهای درس مبنی بر کسر معلم داشته باشند.
عباسی کالی با اشاره به جزئیات جلسه وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اگر کلاسی با شروع سال تحصیلی در مهرماه بی معلم باشد ماهیت آموزش و پرورش از درجه ساقط خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاخیر در شروع کلاسها تبعات سنگین تعلیمی را به دنبال دارد، تصریح کرد: نباید در شروع سال تحصیلی کلاسی بدون معلم باشد، اگر شروع سال تحصیلی کلاسها با تاخیر یک الی دو هفتهای آغاز شود ماهیت آموزش و پرورش دچارآسیب میشود. چند روز گذشته کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش جلسهای در خصوص طرح ساماندهی نیروهای انسانی داشت این اطمینان به تمام وکلای مردم در خانه ملت داده شد که در هفتههای آغازین به کار دولت چهاردهم برنامههای متناسبی برای شروع سال تحصیلی جدید از جمله رفع کمبود معلم اندیشیده شده است./